ΕΚΘΕΣΗ

από 1/6/2002 έως 1/9/2002

Yφαίνοντας τους Ελληνικούς μύθους

Συλλογή του Petit Palais, Μουσείο Καλών Τεχνών της Πόλεως των Παρισίων

Η ΕΚΘΕΣΗ

To Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης σε συνεργασία με το Μουσείο Καλών Τεχνών του Παρισιού (Musee des Beaux-Arts de la Ville de Paris) παρουσίασε την έκθεση ‘Υφαίνοντας τους Ελληνικούς Μύθους’.

Η τέχνη αυτής της σύνθεσης αποτελείται από τεράστιους υφαντικούς πίνακες που χρησιμοποιούνταν για την διακόσμηση τοίχων. Η τεχνική της δημιουργίας τους διαφέρει απο εκείνη των απλών υφασμάτων και χαλιών. Τα πιο παλιά και καλοδιατηρημένα παραδείγματα χρονολογούνται τον ενδέκατο και δωδέκατο αιώνα και προέρχονται από την Γερμανία, την Σκανδιναβία και την Ισπανία. Η περίοδος από τον δέκατο τέταρτο έως τον δέκατο όγδοο αιώνα παρουσιάζει μία σημαντική ανάπτυξη αυτής της τεχνικής.

Η Φλάνδρα συνέχισε να παίζει έναν σημαντικό ρόλο τον δέκατο έκτο αιώνα. Η περιοχή των Βρυξελλών παρέμεινε ασυναγώνιστη εξαιτίας των εργαστηρίων και των προτύπων του Ρούμπεν. Παρ’όλα αυτά, απο το 1660 η Γαλλία κέρδισε μία θέση στην κορυφή με τα εργοστασία στο Abusson, Beauvais, και Gobelins που τα διηύθυνε κυρίως ο ζωγράφος Charles le Brun, ο αγαπημένος του Βασιλιά Louis του δέκατου τέταρτου.

Από τον 18ο αιώνα, οι περισσότεροι εσωτερικοί χώροι ήταν ακατάλληλοι για την έκθεση των υφαντικών συνθέσεων, παρ’όλο που εξαιρετικές συνθέσεις ακόμα υφαίνονταν σε Γαλλία, Ολλανδία, Γερμανία, Ιταλία και Ισπανία. Τον 19ο αιώνα, αναπαράχθηκαν ιστορικοί πίνακες ως συνθέσεις. Στον 20ο αιώνα, η τέχνη της υφαντικής βρήκε νέο έδαφος και οι καλλιτέχνες επαναπροσδιόρισαν το ενδιαφέρον τους και του έδωσαν καινούργια πρότυπα. Αυτούς τους καλλιτέχνες συμπεριέλαβαν ο Πικάσο, ο Μπράκ, ο Μιρό και ιδικά ο Λούρσατ.

Ειδικές ευχαριστίες αποδίδονται στο Μουσείο Καλών Τεχνών του Παρισιού (Musee des Beaux-Arts de la Ville de Paris) στο Γαλλικό Ινστιτούτο Αθηνών και στο χορηγό της έκθεσης, την εταιρεία Citroen.

ΧΟΡΗΓΟΙ

ΜΕ ΤΗΝ ΕΥΓΕΝΙΚΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ
Bombay Sapphine

ΧΟΡΗΓΟΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
ALPHA