EN

ΑΝΟΙΧΤΑ ΣΗΜΕΡΑ ΕΩΣ ΤΙΣ 17:00

Πέντε εποχές της Ρωσικής Πρωτοπορίας

ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΤΕΧΝΗ

14 ΜΑΪΟΥ ΕΩΣ 20 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2008

Η ΕΚΘΕΣΗ

Η έκθεση περιλαμβάνει ορισμένα από τα σημαντικότερα έργα της συλλογής, από καλλιτέχνες όπως οι Malevich, Popova, Tatlin, Rochenko, Nikritin, Lissitzky, κ.ά. Χωρίζεται σε πέντε ενότητες που παρουσιάζουν τις ρηξικέλευθες και τολμηρές αισθητικές περιπέτειες που συνέβησαν στη Ρωσία, μεταβάλλοντας με τη δυναμική και την τόλμη τους την ιστορία της τέχνης του 20ου αιώνα.

Η έκθεση συνοδεύεται και από υλικό τεκμηρίωσης για τον συλλέκτη Γιώργο Κωστάκη. Πρόκειται για πρωτότυπο σχεδιασμό έκθεσης που θα αποτελέσει τη βάση για την έκθεση που θα ακολουθήσει τον επόμενο Νοέμβριο στο Μουσείο Maillol του Παρισιού και θα έχει τον τίτλο “Vers de Nouveaux Rivages – έργα από τη συλλογή Κωστάκη του ΚΜΣΤ”.

ΕΝΟΤΗΤΕΣ ΕΚΘΕΣΗΣ

«Τα Χρόνια Πριν»

Παρουσιάζει έργα επηρεασμένα από τον συμβολισμό, τον εξπρεσιονισμό και τον μετεμπρεσιονισμό, έργα που ανοίγουν το δρόμο στην πρωτοπορία που θα ακολουθήσει.

«Τα Ταξιδιωτικά Χρόνια»

Παρουσιάζει την σχέση των Ρώσων καλλιτεχνών με την ευρωπαϊκή τέχνη των δύο πρώτων δεκαετιών του 20ού αιώνα, την επίδραση του κυβισμού και του φουτουρισμού, την αναζήτηση μιας νεωτερικότητας μέσα από την επαναπροσέγγιση της παράδοσης, την κατάργηση της γραμμικής εξέλιξης, τη σύνθεση των τεχνών.

«Τα Μυστικιστικά Χρόνια»

Παρουσιάζει φιλοσοφικές θεωρίες για την τέχνη – με έμφαση στον σουπρεματισμό του Καζιμίρ Μαλέβιτς – που αφορμώνται από θεοσοφιστικές προσεγγίσεις και διερευνούν τρόπους διεύρυνσης της αντίληψης με τη βοήθεια της εικαστικής δημιουργίας.

«Τα Ιδεολογικά Χρόνια»

Παρουσιάζει έργα που είναι συναφή με την ιδεολογία της Οκτωβριανής Επανάστασης και υποστηρίζουν μια υλιστική προσέγγιση της τέχνης που είναι ενταγμένη στο όραμα της αλλαγής του κόσμου και επιδιώκει να προσφέρει κατασκευαστικές και χρηστικές ιδέες και λύσεις στους αρχιτέκτονες, τους σχεδιαστές, τους μηχανικούς.

«Τα χρόνια μετά»

Παρουσιάζει έργα καλλιτεχνών που αρνήθηκαν να ενταχθούν στην αισθητική του σοσιαλιστικού ρεαλισμού αλλά συνέχισαν μια δύσκολη και μοναχική πορεία, επιστρέφοντας στην παραστατικότητα και καταθέτοντας με ιδιαίτερο τρόπο τα συμπεράσματα των πρωτοποριακών πειραμάτων.

ΕΙΚΟΝΕΣ

01
Ιβάβ Κλιούν, Σχέδιο για το εξώφυλλο του περιοδικού «Yugo-Lef», 1925, ακουαρέλα σε χαρτί, 26,6×21,9 εκ.
© Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης
02
Γκούσταβ Κλούτσις, έγχρωμο φωτομονταζ τυπωμένο σε κάρτα, 1928, «Σπαρτακιάδα, Μόσχα 1928», 14,4 x 9,4 εκ.
© Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης
03
© Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης
01
Ιβάβ Κλιούν, Σχέδιο για το εξώφυλλο του περιοδικού «Yugo-Lef», 1925, ακουαρέλα σε χαρτί, 26,6×21,9 εκ.
© Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης
02
Γκούσταβ Κλούτσις, έγχρωμο φωτομονταζ τυπωμένο σε κάρτα, 1928, «Σπαρτακιάδα, Μόσχα 1928», 14,4 x 9,4 εκ.
© Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης
03
© Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης

Επιμέλεια Έκθεσης

Μαρία Τσαντσάνογλου

ΒΟΗΘΟΣ ΕΠΙΜΕΛΗΤΡΙΑ
Αγγελική Χαριστού

Οργάνωση

Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης
Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης

Μέγας Χορηγός

Κοινωφελές Ίδρυμα Αλέξανδρος Σ. Ωνάσης

Χορηγός

LAVRENTIADIS Group of Companies

Χορηγός Ασφάλισης

Karavias & Associated Ar

Χορηγοί Επικοινωνίας

ΕΡΤ
ΤΟ ΒΗΜΑ
CITY PRESS
NET 105,8 fm
ΤΡΙΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
KOSMOS 93,6 fm
goculture.gr